sunnuntai 20. tammikuuta 2013

Lavertyn RSV4

Alan Cathcart raportoi jälleen ansiokkaasti ja hienoilla yksityiskohdilla millaista on ajaa viime vuoden  Aprilia RSV4 Superbikella, jolla Aprilia nappasi sekä kuskien että valmistajien MM-tittelit. Miehellä on kyllä yksi maailman parhaista duuneista, pakko myöntää. Artikkelissa oli ihan mielenkiintoisia pointteja, mm. jälleen nostetaan esille se, että huipputeho ei ole tärkeä, vaan se, kuinka teho tuotetaan. Unohtamatta kaikkia pieniä tiedon murusia ja muita knoppeja. Myös kierrosrajoittimen toiminta on aika hieno, enää ei sytytys ala raakasti pätkimään vaan kone ei yksinkertaisesti kierrä enempää kuin 15 500rpm (n. 2 000 enemmän kuin katupyörän mooottori) koska Ride-by-Wire järjestelmä estää kierrosten nousun.